10 بازی برتر اختصاصی کنسول پلی استیشن 4

10 بازی برتر اختصاصی کنسول پلی استیشن 4

همیشه در طول تاریخِ کنسول‌های بازی، یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک کنسول بازی تعداد بازی‌های اختصاصی آن کنسول بوده است که این بازی‌ها را در هیچ کنسول دیگری نمی‌توانید تجربه کنید. با گذشت حدود ۵ سال از عرضه کنسول PS4 بازی‌های اختصاصی زیادی برای این کنسول منتشر شده است که کیفیت بالای بسیاری از آنها از دلایل اصلی فروش خوب این کنسول نیز بوده است. در ادامه این مطلب ۱۰ بازی برتر اختصاصی کنسول PS4 که تا به امروز منتشر شده‌اند را مرور می‌کنیم:

 

1. The Last Guardian

در این بازی اکشن ماجراجوی شما در نقش یک پسر بچه ظاهر میشوید که پس از بیدار شدن در یک مکان نا معلوم خود را در کنار یک موجود بزرگ به نام تریکو که ترکیبی از چند حیوان است می‌بینید که در طول بازی به آرامی ‌با آن رابطه صمیمی‌ برقرار و با کمک یکدیگر از موانع بازی عبور می‌کنند. محیط بسیار زیبا و رابطه صمیمی‌ بین پلیر و تریکو که در طول بازی شکل می‌گیرد از مهم ترین ویژگی‌های The Last Guardian می‌باشد.

the last guardian

2. Ratchet And Clank

رچت و کلنک که در سبک ترکیبی پلتفورمی‌ سه بعدی و شوتر می‌باشد که در واقع بازسازی کامل اولین نسخه از سری بازی‌های رچت و کلنک می‌باشد که همراه با فیلم انمیشینی رچت و کلنک در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. داستان بازی در مورد دو شخصیت اصلی بازی که یک لومباکس و ربات هستند می‌باشد که با کمک یکدیگر باید سیاره خود را از دست دشمن نجات دهند. اسلحه‌های متنوع بازی که همگی قابلیت ارتقا دارند به همراه پازل‌های گوناگون موجود در بازی به همراه گیم پلی جذاب این بازی را تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های اختصاصی کنسول PS4 کرده است.

ratchet and clank

3. Persona 5

اگر از طرفداران بازی‌های سبک JRPG (شخصیت محور ژاپنی) و یا دنیای انیمه و مانگا هستید، پرسونا ۵ بهترین بازی برای شما می‌باشد. داستان بازی در مورد یک دانش آموز تبعید شده از شهر خود به توکیو می‌باشد که در آنجا با دنیایی دیگر که به شخصیت واقعی انسان‌ها مربوط است آشنا می‌شود و سعی می‌کند با دوستان خود قلب انسان‌های شرور را تغییر دهد. شخصیت اصلی داستان باید در کنار گذراندن وقت در دنیای واقعی و پیدا کردن دوستان جدید در توکیو در دنیای دیگر نیز به مبارزه با روح واقعی انسان‌های شرور برود.

persona 5

4. Spider Man

جدیدترین بازی منتشر شده اختصاصی کنسول PS4 که اکثر نظرات منتقدان و مردم نسبت به آن مثبت بوده و آمار فروش بالای این بازی در چند هفتهٔ ابتدایی نشان دهنده موفقیت خوب این بازی است. داستان جدید و جذاب مرد عنکبوتی به همراه گیم پلی بسیار عالی که در آن می‌توانید در تمامی‌ شهر نیویورک همراه با تارهای خود تاب بخورید از عوامل اصلی موفقیت این بازی هستند.

spider man

5. Bloodborne

بازی اختصاصی کنسول PS4 در سبک بازی‌های دارک سولز (Dark Souls) که در آن تمامی‌ مبارزات بازی یک چالش واقعی هستند که با اضافه کردن چاشنی ترس و محیط تاریک در بازی هیجان این بازی را بیشتر کرده است و بازی Bloodborne را تبدیل به یکی از موفق ترین بازی‌های این سبک و کنسول PS4 کرده است.

bloodborne

6. Uncharted 4

قسمتی دیگر از زندگی نیتین دریک که در آن به همراه برادر گمشده خود به دنبال گنج دیگری می‌رود. در این بازی اکشن ماجراجویی که از موفقترین انحصاری‌های PS4 شناخته می‌شود. گرافیک محیط و دقت به جزئیات در آنچارتد ۴ به حدی خوب است که در بسیاری از مواقع عکس‌های محیط بازی را با عکس واقعی ممکن است اشتباه بگیرید.

uncharted 4

7. Until Dawn

این بازی که در سبک ماجراجویی ترسناک است داستان ۸ جوان را بازگو می‌کند که در طول بازی با تمامی‌شخصیت آن بازی می‌کنید و هر اشتباه شما ممکن است جان یکی از شخصیت‌های اصلی را بگیرد. گرافیک بسیار خوب در کنار داستان ترسناک بازی که همراه با پایان‌های گوناگون است از ویژگی‌های اصلی Until Dawn می‌باشد.

until dawn

8. The Last Of Us

شاهکار دیگری از شرکت ناتی داگ که به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ بازی سازی شناخته می‌شود. این بازی که در ابتدا برای کنسول PS3 منتشر شده بود به دلیل موفقیت زیاد برای کنسول PS4 نیز با گرافیک بیشتر بازسازی شد. مهمترین ویژگی The Last Of Us داستان بسیار عمیق و احساسی آن است که در کنار گیم پلی جذاب آن را تبدیل به موفقترین بازی شرکت ناتی داگ تا به امروز کرده است.

the last of us

9. Horizon Zero Dawn

این بازی شخصیت محور اکشن توانست با نشان دادن سبک مبارزات جدید و داستان کاملا متفاوت، خود را تبدیل به یکی از موفق بازی‌های سال‌های اخیر کند. داستان بازی در مورد آینده ای بسیار دور می‌باشد که زندگی انسان‌های کنونی و تکنولوژی‌های آن از بین رفته است و انسان‌ها به سبک زندگی قبیله ای برگشته اند. شخصیت اصلی بازی به دنبال حقیقت دنیای گذشته و دلیل از بین رفتن تمدن آنها و به وجود آمدن ربات‌های موجود در بازی است. دنیای باز Horizon Zero Dawn دارای گرافیک بسیار خوبی می‌باشد که در بسیاری مواقع شما را به حیرت خواهد انداخت.

horizon zero dawn

10. God Of War

آخرین نسخه بازی خدای جنگ که به بعد دیگری از شخصیت کراتوس و رابطه او با فرزند خود می‌پردازد. این بازی اکشن ماجراجویی که نسبت به نسخه‌های قبلی گیم پلی بسیار جذاب تری دارد که همراه با داستان بسیار خوب خود توانسته است به یکی از موفق ترین بازی‌های نسل کنونی تبدیل شود.

god of war

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *